Pn Bedah n Smart Tag (lagi...)

Seorang perempuan baru saja menjalani rawatan wajah membelanjakan lebih kurang RM5,000.00 dan berasa sangat puas hati. Dalam perjalanan balik dia singgah sekejap kat kedai mamak untuk beli surat khabar. Sebelum balik, dia tanye tuan punye kedai tu.

"Mamak, awak agak-agak berapa umur saya sekarang??"
"Lebih kurang 30 tahun", mamak tu menjawab.
"Takde lah, sebenarnya saya dah 50 tahun." Jawab wanita itu riang kerana orang menyangkanya lebih muda dengan wajah baru itu.

Pastu dia singgah kat McDonalds. Masa order burger, dia tanya soalan yg sama kat awek jaga cashier tu.Awek tu pun menjawab, "Entah la, rasanyer dalam 29 tahun". Wanita tu pun menjawab, "Takde la dik, Akak dah 50 tahun dah nieh." Wanita tu bertambah-tambah la happy, dan sambung perjalanan balik ke rumah.

Semasa menunggu bas, wanita tu duduk sebelah seorang Pakcik Tua. Sebab boring tunggu bas lambat sangat, wanita tu pun bertanya soalan yg sama kat pakcik tu. "Pakcik dah tua dah. Umur pun dah 75 tahun. Mata pakcik dah kabur, tapi pakcik rasa boleh tau berapa umur seseorang dengan satu cara. Dulu masa muda-muda dulu pakcik ada belajar."
"Macam mana caranya??", tanya wanita itu dgn perasaan ingin tau.
"Pakcik kena kaji bahagian sulit wanita tu, baru pakcik buleh bagi tau dengan tepat".

Mereka berdua diam seketika. Wanita itu pula rasa ingin tau sangat-sangat apa cara yang digunakan oleh orang tua tu. Akhirnya wanita itu berkata. "Ahh... tak kisah la pakcik, pakcik buleh rasa bahagian sulit saya, saya nak tau macam mana pakcik buleh tau umur saya".
"Baik ler"' kata pakcik tua tu.

Mereka berdua pun pergi kat bahagian belakang bangunan di mana takde orang. Kemudian pakcik tua tu pun menarik ke bawah seluar dalam wanita tersebut dan start le meraba alat sulit wanita tersebut. Selepas beberapa minit, wanita tu pun berkata. "Okay! Okay! cukup tu pakcik, sekarang saya nak pakcik bagi tau berapa umur saya." Pakcik tu pun berhenti meraba dan menjawab, "Umur awak dah 50 tahun."

Mendengar jawapan pakcik tu, maka terkejut beruk le wanita tu. "Fuiyooo...macam magic jer, macam mana pakcik buleh tau??", tanya wanita tersebut. Pakcik tua tu pun dengan tersenyum lebar menjawab, "Pakcik beratur belakang awak tadi kat McDonalds, hohehoheh".

*******************
Pasal backround komputer aku plak (pasal kena tag ngan si noushy, dusyum), tkde mende aku letak dah sejak anak bini aku sampai le. Kalau tak gambar sexy Aishwarya Rai, gambar aku dalam toilet aircraft masa on the way ke sini, dan 2-3 orang gambar amoi LLLSH. Mende tu? Tu le die long legged long straight hair, ;p

Spec laptop aku yg tk seberapa ni plak:
Acer Aspire 1.46G je, veli veli basic one, mainly buat assgt words, excel, ppt, DL mp3, Lost series, brad pitt movies (guess who kalau bukan bini aku..), no xxx stuffs (ehmm ehmm)

Kalau korang rajin, korang lak reveal:

BPs

Titi

Masy

Lindosh

Debik

So, cyah all n avaguwegen

Comments

Noushy Syah said…
hiks hiks hiks...dpt FOC pok chik tu raba 'barang sulit' puan bedah tu wakakkakk...cayalah nak tau sgt rupa ada perubahan ke tak sampai sggup tuh!!!

p/s EEEEE owg nak tgk desktop dia..ishkkk ishkkkk mana aci main takap2 aje, ni meshti nak ngelat sowok gambar XYZ ni yea? hehehhe..
CikguAndey said…
hahaha. Pakcik yang bijak ambil kesempatan. Puan Bedah yang mengong. Hahaha
13may said…
kisah dua org tua kutuk tak sedaq diri...kah kah kah:D
Anonymous said…
huhuhu...wicked! Puan Bedah tertipu..hahaha. She's one confused old woman...hish, minta simpang!

p.s. Awak tanya saya bila nak kasi blog. Saya memang tak de blog, tak de bakat menulis...hehehe. Tengoklah kalau saya berkesempatan satu hari nanti, saya akan jemput awak untuk majlis potong reben, k..hehehe.

Nice family u have there. Anak-anak you belum mula bersekolah ya?
Unknown said…
hakhakhak.. dapat pree la pakcik lu.. ampeh ampeh ampeh!
shafarina said…
Maner gambarnyaaaaa
Pakchik pandaiiiiiiiii..

Laaa...'tag' lagi. Letih buat 'tag' hari tu pun tak hilang lagi nih. Dah dua orang 'tag' aku benda ni. Kalau ada 7 komputer, semua kena tunjuk ke..?

ha ha ha
Sastri said…
isk iskkkk... gatalnyerrrr pakcik tua tu... tak padan dengan umurrrr... tapi clever... pandai carik jalan nak raba for free and Pn Bedah ni... isk... padan muka dia...LOL
TedungS said…
noush
pakcik tu mmg veteran buat mende2 tu kot ;p
gambar xyz tkde dah, sume dh delete hehe

paya
pn bedah pun siok gak sebenonye tu hoheh

13
tua kutuk tk sedo diri tu

wan
hah, mai pun the real wan. jgn lupa jemput bila dh siap projek tu. anak2 sumer skolah dah. nnt post pic depa

lind
tu la, aku pun dengki kat pakcik tu

wan
dah, u klik la kat tedung's photo tu

bp
tu la, aku igt sapa main2 tag ni, kita 'tag' die btol2 nak hohehoeh

sas
aku harap 13may, bp, lipan. ad3k etc, kecuali aku, tk jadi camtu nnt hehe
achik said…
ces hampehnya pakcik tuo n budusnya makcik ;p
Masy said…
penat gelak last2 kene tag huh~
me3n said…
patutnya pakcik tuh cakap kene main dulu baru boleh tau umur kuang3x.
TedungS said…
achik
actually pakcik tu yg pandai

masy
hohehoheh

ad3k
betul tu. tunggu ko la jd pakcik tu nnt ;p
Titicaca said…
apsal aku rasa cam pakcik tu sebenarnya adalah pakcik tedungS? wakakaka...

woit! sudah2 lah tag aku..aku pakai sentuh dan pergi, ok..ala2 pakcik tu jugak laa...
Lan Rambai said…
Lucah siollll.. hahahaha
Anonymous said…
titi
ish sammmpai ati ko kata aku pakcik tu hahah

lan
lucah ke? ooopss

Popular posts from this blog

Kambek

Eidul Mubarak

Krisis Umur