Serius skit

Kebelakangan ni aku posted cerita2 yg tah apa2 tah. Mona gersang le, pakcik McDonalds la, walaupun aku langsung tak kena mengena ngan diorang tu. So kali ni aku igt nk cerita yg serius skit la aku rasa. Kalau korang rasa bosan tu, nasib la.
Dah dekat 5 bulan aku dok kat sini, lama tu la makanan Mesia ruji yg bersepah org jual aku dah tak belasah. Terimakasih kat korang yg post kan cerita pasal makanan ni, aku tumpang meleleh air liur je la. Nasib baik bini aku ni pandai masak lauk2 peberet aku. Tapi tak sama dengan teh tarik nasi kandar restoran subaidah kat penang tu. Tiba2 ada sorang OZ cakap ada satu kedai, nama dia mamak corner, org malaysia punya. Semua lauk malaysian dia hidang. Aku dengar lak nama mamak corner, dok teringat nak belasah roti canai teh tarik mamak je la ni. Lepas semb jumaat tadi, aku ngan member aku mencanak cari kedai tu. Sah, memang betul, terpampang indah nama kedai tu Mamak's Corner. Gumbira tak terhingga kitorang, terbayang keenakan teh tarik roti canai kosong kuah kasi lebey, banjir punya. Sambal kasi campur macha. Tiba2, sebelum masuk kedai tu aku ternampak tulisan cina kat depan pintu masuk dia. Ish, dah lain macam dah ni. Pastu bila tengok menu dia, apasal lain macam ni siap ada pork menu lagi ni. Bila owner dia keluar je, ceh HAMPEHHH. Wat du u wan ah? Nak je aku saman owner tu, sejak bila lak org cina ni jadi mamak. Nasib baik aku tgk anak dia tu cun, korang tau je la kan aku ni kalah ngan amoi, aku pun terpaksa la order vanilla coke satu. Kawan aku yg sorang tu tk abis2 dok nyanyi eh tertipu tertipu tertipu tetipah. Memang nak kena tendangan tanpa bayang aku mangkuk tu.

Comments

Sastri said…
cian Ted... mintakla kawan postkan ticanai segera ted... bole ke arr??
13may said…
ceh! tak serius pun....hhaha
Kemat said…
aku serius nie, aku tau buat roti canai. senang jer..pegi beli roti canai segera yg belum digoreng, pastu panaskan akt atas kuali tanpa minyak..berkhasiat, x der kolesterol lagi..seriuuuss..
debikdebuk said…
cina tu cina murtad kottt...
Anonymous said…
sabo je la ye ted...

camne rasanya tendangan tanpa bayangan yer...hehe
shafarina said…
alah, kat sini melambak kedai mamak tokehnya cina..
Kesian kat kau. Ingat nak kurier tempeyek kat kau tapi takut kena rampas kat airport pulak.. ha ha ha

Aku dah jawap tag kau tu...
Noushy Syah said…
Eh eh kan ade roticanai instant"shanna" tu mmg rasa roticanai asli...boleh lah kiranya daripada xde langsung hiks..
Noushy Syah said…
Eh eh kan ade roticanai instant"shanna" tu mmg rasa roticanai asli...boleh lah kiranya daripada xde langsung hiks..
Unknown said…
okek aku pong nak serius neh.. wahh lapaq roti canai ar plak time nehh..
TedungS said…
sas
segera ada jual, tp tk sama le..

13
aku igt serius abih dah tu

kemat
ambiance tu yg missing, hiruk pikuk manusia

debik
heheh, ye ke?

skid8
best wo, nak rase ke ;p

wan
a'ah ek

bp
ntah sampai bila la nk sampai tempeyek lu tu..

noush
rasa sama, tp tk best gak pasal tkleh bk bergaduh ngan mamak pasal orde lambat smp hihi

lind
ha, tu nk pg makan roticanai le tu
CikguAndey said…
kenapa serius je ni. Macam sarjan misai je. Hahaha. Aku pun tertipu tetipah.
Masy said…
eh eh tau2 je aku br lepas brekpes roti canai kuah dal sama kari ayam. mekasih laa macha!~
achik said…
haha sian 'tipah' tertipu...
me3n said…
tertipah tipu punye cina. apsal ko tak baling b@b! jer kat dia.

tapi tak best dow ko series. chiter ar lagi pasal gers@ng2 haha.
ILA said…
kah!kah!!!! pdanler,,,,ada org marah pasal entry nasi daun pisang:p
ngupernya ada org ngindu kat "Mamak"....
apakan daya,,,sya hanya bley kesian kat awakkkk...huhukkk:(
TedungS said…
paya
aku cuba gak serius ni tp mcm cipan le

masy
aku masih igt lg bau kuah die tu ish ish

achik
one tipah will tendang sama itu worang

ad3k
ish tk baik baling kat org ni tau, lebih2 lagi kalau dia tu cun

ila
tau tkpe, kalau post lg aku tipah kat ko nnt kehkeh
Lan Rambai said…
aku pun dah lama tak makan roti canai.. dah dekat 2 hari... rindu pulak rasanya air tangan mamak tu!
TedungS said…
lan
hampeh hang ;p

Popular posts from this blog

Kambek

Eidul Mubarak

Krisis Umur