Saturday, January 12, 2008

Kejutan Budaya

En3 aku kali ni agak pendek untuk mengelakkan blog aku ini dipenuhi oleh sawang. Lagipun pos panjang2 pun bukan korang nak baca sangat (pasal aku slalu buat camtu gak eheh). Kisah kali ni ialah anak pompuan aku yang tk faham cakiaq kediah (loghat utara lah). Dok terkebil-kebil mata dia bila kwn2/cikgu bercakap ngan dia. Walaupun mak dia, tok/nek dia orang kediah. Kesian dia.. padan muka haha!!

Skrg ni kisah sharlinie pula! Aku berdoa agar dia tidak diapa-apakan, insyalah.... Sesiapa yang ada anak perempuan tu (termasuk aku ni), ambil lah extra measure sbb dah kerap jadi kisah-kisah yang sungguh biadap ini.

Akhir sekali, kisah roti canai yang bakal dipulaukan. Ishh.... kejam sungguh huhu

17 comments:

Sastri said...

Ted, kat Kedah ka? ingatkan la kat KL... kalu dak baca kotak sembang tu, tak tau... :p

awat lak nak pulau ticanai?

kawaii_desu said...

roti canai dipulaukan? wai?wai? wat hepen?

amboi dah tak jengok kita ka?

tu la mak bapak lani tak blh biaq anak2 merambu mana2 sengsorang!

Noushy Syah said...

hhehehe...now you see,our upbringing and surrounding do influenced us - way of thinking and even talking, rite?

Now could you blame me for having English accent?

BUT...

Never give up!
p/s Belajo loghat Peghak:)

lindosh said...

kedah cakap lagu tu ka? ada ia* plak.. isk dok kodiang ka? eheh

weh bro.. skang kat bworth? dekat neh. stay sini tros ka? mapley jom huhuhu

puterikurekure said...

cian kat adek shalinie..
semoga daat ketemu kembali dengan keluarganya dalam keadaan sehat.

david santos said...

Thanks for posting.
Have a good day

Masy said...

have a good day (ikot david santos ahahah)

achik said...

diorg dah x jadi pulaukan roti canai kan.. main acah2 je nak pulaukan.. hak hak hak.. ;p

CiK BaWaNg said...

hohh susah tuh..kesian kat dia..takpe..lame2 sure tere ckp utara..

kesian jugak roti canai yg dipulaukan tuh..iskiskisk...

blackpurple @ jowopinter said...

Thanks for posting.
Have a good day

[Aku salin MR Santos punya]

13may said...

Thanks for posting.
Have a good day

ps: aku pun tiru David Santos :D

kemat said...

susah nak pulaukan roti canai..rahsia kari semalam mamak yg menyebabkan hasrat nak pulau tearbantut..heheh

tintaHati said...

Belajar la buat roti canai sendiri...huhuhuuh...takpayah dah mkn kat kedai... ;P

Titicaca said...

Thanks for posting.
Have a good day

tiru..tiru..

ko nak buat roti canai sendirik ke?

Ku Ina ~Jentayutiara said...

ceq lapaq mee udang sg 2 la.... jom...

TedungS said...

sas
tk pulau eh. hari tu kecoh sat mamak tkmau buat roticanai lagi..

kawai
hehe, sibuk sikit la

noush
yupp, ur righty then

lind
saja aku tokok tambah. jom mapley

kure2
tu la, sampai la ni tk jumpa lagi ish ish

david - org gila ni tk abis2 lagi

masy
ko pun nk jd org gile gak ke? ;p

bwg
tu la kalau depa pulaukan roti tu, merana sungguh la kita semua

TedungS said...

BP, 13may
ni pun sama la mcm masy ni

kemat
tu belum kena yg dah masuk 3 hari haha

tinta
tk sama ngan mamak punya lor..

titi
dh buat dah, tp kari depa lagi sedap

jentayu
set... hang dok mana nih