Eid Mubarak

Salam semua. Fuhh, aku sangkakan beraya di tempat org puteh ni boleh la aku 'tuang' beraya. Maklumlah kan, kalau di Msia tercinta tu sampai hari ni tak habis jemputan rumah terbuka. Aku ni pula agak terkenal dengan 'kerajinan' bertandang ke rumah orang, memandangkan aku ni agak pemalu orangnya. Tapi kalau yang mengajak tu comel lote, hilang kemaluan aku tu hohehoheh.
Rupa2nya, ada lebih dari 50 keluarga menetap kat Canberra ni. Jemputan sampai ke hari ni pun ada lagi. Kira aku tak rindu langsung dah ketupat rendang ni. Aku rasa tahun ni lgi meriah plak aku sefamili beraya aih.. Kebanyakannya student macam aku. Yang buat PhD paling ramai sekali. Tak kurang juga yang telah menjadi permastautin tetap tetapi masih mengekalkan kerakyatan Msia. Rata-rata yang aku jumpa semua masih mengekalkan kerakyatan lagi. Sayang woo, kata mereka tak kira apa bangsa pun.
Aku pos kan je lah gambar untuk menceritakan camana beraya kat sini. Aku sempat tangkap gambar kat dua rumah je, yang lain2 malas aku pasal sama je.. Esok lusa aku melawat lah blog korang ek..

Majlis berbuka di Msia High Comm

Sehari sebelum beraya, sempat bawa anak berjalan

Malam sebelum raya, masak nasi impit & rendang

Masjid kecik, kena sembahyang kat luar (ni bini aku snap le)

Sesi bermaafan Atief & Iman depan masjid

Dewan Merdeka

Beraya depan Parliament House

Jemputan High Commissioner, atas laman je pasal orang ramai

Turn Sahar, Rizal dan aku buat rumah terbuka

Buddies datang beraya all the way from Msia..

Comments

Noushy Syah said…
Yehhhh..finally!!

betul jugak as you said that they sound pretty the same but has different meaning...angguk2 setuju sgt..hehhehe..

BTW:himpit dgn impit=apa perbezaannya seriously?

2/Tedung actually mmg I noticed msian are proud to maintain their citizenship..something I realized from my late mummy, though been abroad all her life she rather kept her Msian citizenship till her death...

3/Yeah..gr8 for you, no wonder baru sekarang HUPDATE..hikss,so you wont miss so much that Msian scenario's on Eid kan.Not much happenings in my place here..:(
ILA said…
Fuhhhh..padanler tak sampai k Telok Pg Garang..tak dpt k jemputan kita..ngupernya si dia kat sna dah sibuk dgn umah terbuka sendiri.

(hihikkk.. Australia tu kat dlm Selangor kan???hahaha!!!)
13may said…
best best:)
Unknown said…
beshnya makan reramai.. makan kat rumput lak tu.. rasanya tu lagik meriah kot dari beraya kat mesia.. ye ke bro? sila huraikan
comey arr gamba Atief & iman depan masjid tu. =D
camnilaarrrr...open house tak ajak laaaa
TedungS said…
noush
1.himpit tu keje org kawin tu. tp skrg ramai org tk kawin pun 'keroje' kan gak heheh
2. yupp, sbb tk boleh nk apply balik bila dh lepaskan
3. kesian.. mai la beraya kat sini hoheh

ila
mana plak, dekat2 gua musang je..

13may
best apo, ponek ado..

lindosh
besh lagi kat mesia cik adik, mana boleh lawan...

julia
tgk la pak dia plak hins hins

missy
alamak... terlupa nk extend inv kat you plak, tch!
Masy said…
wooo open house senyap je ek.. kompem kroni ulau je yg dtg umah bro ted ni hihih
tintaHati said…
Wahh makan je kerjanya... jgn lupa start keja balik dah ler...raya sakan ni boleh buat otak jam. ;P
Sastri said…
kalau sas la raya di perantauan, mau nanes jer... dah la tak reti nak masak rendang, kalau yg segera punya reti laa...
eleh tak best..kat mesia lagi best * ayat dengki!!!

ekekee.. mkanan apa yg ko rindu??
skidg8 said…
selamat hari raya aidilfitri abg ted!

cam best je kan tgk gambar2 tu... tingin nak join. huhu.

abg ted. kem salam kat buddies all the way from mesia tuh.

kuikuikui
Wah! terasa kemeriahannya walau di rantau orang ekk...!
Kemat said…
kalau atur satu rumah satu hari, mau abis raya pusing rumah orng mesia kat saner tu
TedungS said…
masy
mcm2 kaler ulau ade tu tau..

tinta
btol tu, lpas raya ni mmg malas btol jadinye. tu yg bersawang blog ni

sas
tu yg kene kawin dah tu.. hehe

tiara
aku rindu roti tisu la..

skid8
bleh, tp kim salam yg kat mana satu? kat tgh2 tu ke hoheh
TedungS said…
BP
lebih kurang gak la bro, asal perut lepas aku no hal je

kemat
btol tu, tp byk gak yg aku tk pg

Popular posts from this blog

Kambek

Eidul Mubarak

Krisis Umur