Monday, January 12, 2009

Salam Tahun Baru

Tahun ini, aku menyambut tahun baru dengan penuh perasaan yang kecewa dan sedih. Apa tidaknya, umat-umat Islam yang tertindas di bumi Palestine langsung tidak diendahkan oleh jiran-jiran yang berdekatan. Arab League tah ke mana, OIC tah ke mana. Padahal duit, minyak, sumber asli melimpah ruah. Sungguh menyedihkan untuk tanah Arab yang telah menyaksikan tamadun kemanusiaan bertapak sejak beribu tahun yang lampau. Walaubagaimanapun, aku agak berbangga dengan reaksi umat Islam Malaya yang bersungguh-sungguh melaksanakan sembahyang hajat, doa setiap rakaat terakhir, derma sumbangan dan berbagai lagi. Kerajaan? Hanya kenyataan membidas yang diluahkan, konsert Mama Mia seolah-olah lebih diberi keutamaan, begitu juga program-program realiti berbaur maksiat yang lain di papar kaca tv..

Dalam masa yang sama, telah lebih dua bulan aku tidak melapangkan masa bersama dunia BloG ni. Maklumlah di akhir tahun, berbagai-bagai dateline yang perlu dipenuhi. Salam Maal Hijrah untuk korang semua, jangan lupa sentiasa berdoa untuk umat Islam Palestine dan bersedekahlah setakat yang mampu. Boikot barangan keluaran mereka seperti yang korang dapat email-email yang tidak putus-putus tu..

15 comments:

13may said...

salam bro :)

Luth Textile said...

lama tak nampak,bro?

Masy said...

huhuhuh akhirnye ade gak entry.

salam bro~

Marzalina said...

TQ singgah ke blog kita..salam kenal :)

r@tn@ said...

salam tahun baru...marilah donate dan berdoa

takleh nk ckpbang tedungs tak hapdet psl senirik pon tarak hapdet..hehe

TedungS said...

13may
salam, lama sungguh tk jumpa no

luth
tu la, kemalasan tahap bingai ni

masy
hoheheh.. aku cuba2kan la rajinlkan diri pasni

marza
sama2 la cek. ;)

ratna
tu la, apa nak buat kan. tp thots that count yedok yedok

puterikurekure said...

wah2. lama sungguh tak hapdet ek. welkam bek!

Marzalina said...

no problemo..sama sama kita singgah menyinggah la noo hehe

Sastri said...

salam tahun baru...

mereka yang dekat pun belum buat apa, kita yang jauh ni lagi laaa...

semoga penderitaan saudara kita di Palestin akan segera berakhir...

debikdebuk said...

akum bro.. apa khabar..




mari la kita doa semoga yahudi laknat musnah...amin..

TedungS said...

kure2
tkasih tkasih

marza
yupp babe

sas
tu la, mudah2an

debik
baik bro, ko pun tk ikut pindah ke?

tintaHati said...

Salam maal hijrah bro. Marilah bersama kita berhijrah dengan memboikot barangan yahudi dan israel itew..

zafi said...

salamz bro,
sory lama tak singgah! terbusylah... how r u? kita doakan agar Allah beri keredhaan pd Rakyat Palestine!
Amin

TedungS said...

tinta
btol tu, btol. jahanam diorang...!

zafi
m good bro, thx. mmg jahanam sama itu yahudi...!

kawaii_desu said...

boikot depa!!